Cankarjeva knjižnica Vrhnika

Beremo s tačkami

R.E.A.D. program

Program je namenjen otrokom 2., 3. in 4. razreda, ki rabijo dodatno spodbudo pri branju, prednost imajo otroci z disleksijo in drugimi bralnimi težavami. Aktivnost poteka v sodelovanju z OŠ Ivana Cankarja Vrhnika in Društvom Tačke pomagačke. Udeležba je BREZPLAČNA.

V naši knjižnici program letos izvaja prostovoljka iz Društva za terapijo s pomočjo psov Tačke pomagačke Ljubica Jelovšek in psička Tita.

 

Termini so praviloma 1x tedensko ob sredah med 16. in 17. uro. Zaradi velikega interesa, otrok na branje s psom običajno čaka dober mesec. 


Otroka lahko prijavite osebno na mladinskem oddelku, po e-pošti tamara.jesenovec@ckv.si ali pošljete sms na telefon 041 379 688 (prijava naj vsebuje ime in priimek otroka, starost). V primeru, da se prijavljen otrok ne more udeležiti določenega termina, prosimo za pravočasno obvestilo, ker s tem lahko mesto ponudimo čakajočemu v vrsti.

 

Nekaj o programu Beremo s tačkami (READ program):

Reading Education Assistance Dogs je licenčni program registriran pri Intermountain Therapy Animals USA. Je svojstven program, ki pomaga otrokom izboljšati bralne in komunikacijske sposobnosti s pomočjo posebne metode: otrok bere psu. Pes v programu R.E.A.D.® je izšolan terapevtski pes, ki skupaj s svojimi vodnikom obiskuje šole, knjižnice in ostale ustanove, kot poslušalec otrok, ki berejo.

Naša knjižnica sodeluje z društvom Tačke pomagačke,  kjer so ta program poimenovali Beremo s tačkami. Izvajajo  ga terapevtski pari (psi s svojimi vodniki), ki so za to delo še dodatno usposobljeni. V njihovi družbi je branje vznemirljivo in nekaj posebnega. Bolj ko je branje zabavno in sproščujoče, večje je otrokovo zanimanje.
 
Pes je čudovit prijatelj pri branju saj:
- pomaga pri sprostitvi,
- pozorno posluša,
- ne sodi, kritizira ali se smeji,
- dovoljuje otroku, da bere v svojem lastnem ritmu,
- ne vzbuja strahu kot vrstniki.


Vodnik psa je usposobljen moderator, ki s pomočjo svojega psa spodbuja in usmerja bralčevo aktivnost, sodeluje pri branju in pomaga pri razumevanju prebranega besedila.
Pri otrocih, ki berejo psu, je pogosto opazen napredek na mnogih področjih. Postanejo boljši bralci, pozabijo na svoje omejitve pri branju, prebrano besedilo lažje razumejo in se o njem pogovarjajo. Ko se sprostijo, so tudi samozavestnejši, kasneje imajo manj težav z branjem pred vrstniki. Tako postanejo tudi socialno spretnejši, manj ranljivi, lažje se vključujejo v druge dejavnosti. Zaradi prijetne izkušnje z veseljem posegajo po novih knjigah.

                                                        Flirt

Lady                                                                                                                               Henrik

 

 

 

Foto: Tanja Ristić

Terapevtski psi, ki so v preteklih letih sodelovali v naši knjižnici.

SHIFT + A